අප මෙම ලිපියේදී සදහන් කල ආපෝ තේජෝ වායෝ පඨවි යන ශක්තීන් 4 මූලික කරගෙන වෙනත් ගන්ධ, රස, ඕජස ආදී අනුශය ධාතු වලින් මෙම භෞතික ලෝකයද විඥ්යාන ධාතුව (චිත්ත ශක්තිය) මගින් ප්රාණයද සෑදී ඇති බව සිතිය හැක.
ඉහත ලිපියෙහි ආපෝ යනු ගලායාම ලෙස සදහන් කර ඇත. යම් ස්ථාන වල එය ආකර්ෂණ ශක්තිය ලෙස දක්වා තිබෙනු මා දැක ඇත.
කෙසේ වෙතත් මේ සියලු ධාතු වලද පැවැත්මක් නැත. ඒ ඒ මූල ධාතු එකිනෙක අන්තර් ක්රියා කරමින් වෙනස්වීම් සිදුවේ. උදාහරණයක් ලෙස පඨවි ධාතුව වැඩි ලෝහවල තේජෝ ධාතුව වැඩි කිරිමෙන් එහි ආපෝ ධාතුව ඩැඩිකල හැක. නමුත් අනෙක් ධාතුවලට වීඥ්යාන ධාතුව වෙනස් කල නොහැක. නමුත් විඥ්යාන ධාතුවට අනෙක් ධාතු වෙනස් කලහැක. එමනිසා වඩාත් ප්රබල ශක්තිය ඇත්තේ විඥ්යාන ධාතුවටයි.
මේ අනුව එක් මූලධාතුවක් වෙනස්විම අනෙකට වෙනස්වීමට හේතුවේ. මෙලෙස ශක්තීන් එකමත එක ක්රියා කිරීමෙන් මෙම ලෝකය වෙනස් වෙමින් පවතී. සියල්ල හේතූන් නිසා ඇතිවේ. බුදු දහම අනෙක් ආගම් වලින් වෙනස් වන ප්රධාන ලක්ෂණයක් මෙම හේතුඵල දහමයි. ඒ පිලිබද ඊළග ලිපියෙන් සොයා බලමු.
ඔබේ අදහස් යෝජනා චෝදනා ඉදිරිපත් කරන්නේ නම් මාගේ අවංක ස්තූතිය. මන්ද මා 100% ක් නිවැරදි නොවියහැක. නිවන් සුව ලැබේවා!
No comments:
Post a Comment