Wednesday, October 24, 2012

10 ලිපිය - ගැටළු වලට පිළිතුරු

ඉතින් යාලුවනේ ලියන්න උවමනාව තිබුනත් සරසවි වර්ජනය අවසන් උන නිසා ලියන්න ඉස්පාසුවක් ලැබුන්නෑනේ. දැන් උනත් වැඩ ගොඩක් තියෙද්දී නොලියා බැරිනිසයි ලියන්නේ.

ඔයාල දන්නවා මෙච්චර දවසක් මං ඔයාලට කිව්වේ මං ඉගෙනගත් දේවල් මට වැටහුන විදියටයි. ඒ නිසා සමහර කරුණුවල සත්‍යතාව ඔබ විසින් අවබෝධයෙන් යුතුව වටහාගන්නැයි මා ඉල්ලා සිටිමි. මොකද මං අවසාන ලිපියේ සදහන් කල පරිදි බුදු දහම හුදෙක් විශ්වාසය මත පදනම් වූ දෙයක් නොව තමා විසින්ම ප්‍රත්‍යක්ෂ කලයුතු දෙයක් බව. ඒ නිසා මං කල්පනා කලා මින් ඉදිරියට මං ප්‍රත්‍යක්ෂ කරගත් දේවල් ඉදිරිපත් කිරීමට. මෙයින් අදහස් වෙන්නේ නෑ මෙතෙක් කල් කියූ කිසිම දෙයක් මං ප්‍රත්‍යක්ෂ නොකල බව.

කෙසේ නමුත් අලුත් ලිපියක් ලියන්නට පෙර මා සිතුවා මෙතෙක් දවස් මා වෙත එළැඹි ගැටළු කීපයකට පිලිතුරු දීම සුදුසුයි කියා.
1. දුක යනු වෙනස් වීමයැයි 1 ලිපියේ මා අර්ථදක්වා තිබූ නමුත් ධම්මචක්කපවත්වන සූත්‍රයේ “ජාතිපි දුක්ඛා ජරාපි දුක්ඛා ....“ ලෙස විස්තර කිරීම පරස්පරයි නේද?
2.  අකාලික යනු කුමක්ද? අතීත වර්තමාන අනාගත කාල තුනෙහිම පවතිනවා යනු එහි තේරුම නොවේද?
3.සංසාරය චක්‍රයක් නම් එකම දේ නැවත නැවත විය යුතුයි නේද?
4. මැරුණු ගමන් නැවත ඉපදෙනවද, අන්තරා භවයක් නැද්ද?

ඉහත ගැටළු ඔබටත් ඇති. මේ සිල්ලටම විසදුම් මේ කොටසින් ලියන්න අමාරු බැවින් ඉදිරියේ දී විස්තරාත්මකව පැහැදිලි කරමි. මේ දිනවල කාලය සොයා ගැනීම ඉතා අපහසුයි. මා හැකි සෑම විටම මේ සදහා කාලය යොමු කරමි. මීට අමතරව මගේ ලිපි කියැවීමේ දී හෝ වෙනත් අවස්ථාවක දී යම් ගැටළුවක් ආවේ නම් පවසන ලෙසද ඉල්ලා සිටිමි. මගේ අවබෝධයේ හැටියට මා පිළිතුරු සපයන්නම්.

ඔබලාට නිවන් සුව ලැබේවා !

No comments:

Post a Comment