Wednesday, January 9, 2013

11 ලිපිය- සතුට 1

ඔබේ මීලග සහ අවසාන බලාපොරොත්තුව මොකක්ද?  කියලා මං ඇහුවොත් එක එක පිලිතුරු මට ලැබේවී. ගෙයක් හදා ගැනීම, හොද රස්සාවක් හොයා ගැනීම, දරුවන් විවාහ කරදීම ආදී නොයෙක් දේවල්. ඒත් මේ හැම බාලාපොරොත්තුවකම අවසාන අරමුණ නම් සැනසුමෙන් ඉදීම. එහෙමත් නැත්නම් සතුටින් ජීවත් වීම. ඇත්තටම නම් අපිට ඕන දුකක් නැතිව ජීවත් වීමටයි. ඒක තමයි නියම සතුට.

මොකද සතුට කියන්නේ හිනාවෙලා ජොලියෙ ප්‍රීතියෙන් ගත කිරීම කියලා ඔබ හිතනවනම් ඔබට එය හැමදාම කල නොහැකි දෙයක්. මොකද විනෝදයෙන් කාලය ගත කිරීම කියනඑක යමක් ලබා ගැනීමෙන් ඇතිවන දෙයක්. සාදයක්, උත්සවයක්, විනෝද චාරිකාවක් වගේ අවස්ථාවකදී හෝ තමා බලාපොරොත්තුවන කෙනෙක් දෙයක් ලැබුනොත් තමා අපි ප්‍රීතියට පත්වෙන්නේ. ඒ හැම දෙයක්ම තාවකාලිකයි.

හැබැයි අපිට පුලුවන් හැමදාම සතුටින් ඉන්න. ඒ තමයි දුකක් නැති කම. සමහරවිට ඔබ රට රැකියාවකට යන්නෙ යම්කිසි බලාපොරොත්තුවක් ඇතිව. ඒ හැම බලාපොරොත්තුවකම අවසාන අරමුණ සතුටින් ජීවත්වීම. මට ගෙයක් හදා ගත්තොත් මගේ ඔක්කොම ප්‍රශ්න ඉවරයි. එහෙම නැත්නම් මට මෙයාව ලබා ගන්න තියෙනවනම් ඊට වඩා සතුටක් නෑ. ඔබ ඉතාම දුප්පත් කෙනෙක්නම් කියාවී අනේ මහත්තයෝ මට තුන් වේල කාලා ඉන්න ඇත්නම් ඒ ඇති කියලා. සමහර විට ඔබට හැම සම්පතක්ම තියෙනවනම් කියාවී මට කිසිම සැනසිල්ලක් නෑ මහත්තයෝ කොයි වෙලේ ගෙට හොරු පනීද කියලා.

මං ඇහුවොත් සතුටින් ඉන්න කෙනෙක්ගෙන් ඔයාට තව මොනවත්ම බලාපොරොත්තුවක් නැද්ද කියලා එයා කියාවී මට වාහනයක් විතරයි අඩු එහෙම නැත්නම් මට දරුවො දීගතල දුන්නට පස්සෙ මන් නිදහස් කියලා. ඉතාමත් කලාතුරකින් කෙනෙක් තමයි කියන්නේ මං හරිම සැහැල්ලුවෙන් ඉන්නේ මං ඉතින් මැරෙනකම් මෙහෙම ඉන්නවා කියලා. ඒත් ඒ ගොඩක් වෙලාවට සැදෑ සමය ගත කරන අය. ඒ අයත් එහෙම කියන්නෙ ලෙඩක් හැදෙනකන් විතරයි.

ඔබට ඔබේ දරුවා හෝ මව්පියන් හෝ ප්‍රේමවන්තයා /වන්තිය මැරුනොත්, වේදනාකාරී ලෙඩක් හැදුනොත් හෝ වෙනත් විය හැකි ඕනෑම තත්වයක දී කියන්න පුලුවන්නම් ඕවා ඔහොම තමයි මට ඕවයෙ ගානක් නෑ කියලා සැහැල්ලුවෙන් ඉන්න.

මේ ලිපි පෙලින් මං උත්සහ කරන්නේ ප්‍රායෝගිකව මං අනුගමනය කරන, දුකක් හෝ සිත් තැවුලක් සිතට ආ විට එය නැති කරගන්නා ක්‍රම කීපයක් ඔබ සමග බෙදා ගන්නයි.  ඒ ක්‍රම කෙතරම් පහසුවෙන් ඔබට අනුගමනය කලහැකිදැයි යන්න නම් කිව නොහැක. 

නිවන් සුව ලැබේවා !

No comments:

Post a Comment