Saturday, April 27, 2013

පෑදුනු මිණිමුතු වීය ගිනිසිළු 6

කොහොමහරි මට එතන රස්සාව ලැබුණා. මට මුලින්ම තිබුනේ බාස්ලට අත්වැඩ දෙන්න තමයි. ඒත් සති දෙක තුනක් යනකොට මුදලාලිගේ විශ්වාසය දිනාගන්න මට පුලුවන් උනා. අර පණ්ඩිත කෙල්ලට නම් මාත් එක්ක මාර කෝන්තරයක් තමයි තිබුනේ. මං පුදුමත් උනා මෙච්චර හොද මහත්තයෙක්ට මේ වගේ නාහෙට අහන්නැති දුවක් ඉන්න එක ගැන. මං උන්නෙ සල්ලිකාරකම නිසා කියලා. ඒත් පස්සෙ තමයි තේරුනේ වැඩේ.

කොහොම හරි මං මහත්තයගේ හිත දිනාගෙන හිටපු නිසා දුව කෑම ගේනන කම්මැලි දවසට හරි පන්ති යන දවසට හරි මාව තමයි ගෙදරින් කෑම එක ගේන්න යැව්වේ. දවසක් මං මුදලාලිගේ ගෙදරින් කෑම එක ගෙනැල්ලා වාඩියෙන් තියන්න යනකොට මුදලාලි ගණන් වගයක් හදමින් උන්නා. මං කෑම එක තියලා මේස උඩ තිබුනු හිස් වතුර බෝතලය ගත්තා පුරවන් එන්න. එතකොටම මුදලාලී මගෙන් ඇහුවා
“අයිසෙ තමුසෙ ඇඩ්වාන්ස් ලෙවල් පාස් උනා කියලා කිව්ව නේද?.“
“ඔව් සර්. මට වාසිටියට යන්න තරම් ලකුණු ගන්න බැරිඋනා“ මං කිව්වා.
“තමුසෙ මොන අන්සෙන්ද උසස් පෙළ කලේ. මැතමැටික්ස් ද?“
“අනේ නෑ සර්. වාණිජ අංශයෙන් කලේ“
“ඉතින් හොදයිනෙ මනුස්සයෝ. තමුසෙට අකව්න්ටින් එහෙම පුලුවන්ද?“
“අපෝ පුලුවන් සර්.මට ඒකට සම්මාන සාමාර්ථයක් තියෙනවා. ඇයි සර් කාටහරි පන්තියක් කරන්නද?“
“නෑ අයිසෙ. තමුසෙට පුලුවන්ද මට මේ අකව්ට්ස්  වැඩවලට හෙල්ප් එකක් දෙන්න. මං රුපියලකින් තමුසෙගෙ පඩිය වැඩි කරල දෙන්නම්“
“හරි සර් මට පරන එකව්ට්ස් වල විස්තර දෙන්නකො. මං බලලා සර්ට කියන්නම්“

කොහොමහරි සති තුනක් යද්දි මට උසස් වීමකුත් ලැබුනා. මං අම්මා ගැන කිව්වම මිනිහා මට බැංකු ගිණුමකුත් ඇරලා දුන්නා රු 100 ක් දාලා හදිස්සියක් උනොත් ගන්න කියලා. ඒ විදියට මං මාස තුනක් විතර වැඩ කලා. මං එකව්න්ට් ඔක්කොම පිළිවෙලට ගානට තියාගෙන ආවා.මිනිහටත් පුදුමයි එච්චර පැහැදිලිව ගනණ් මිනුම් තියනවා දැකලා. ඉතින් දවසක් මුදලාලි මහත්තයා මට කතා කරලා කිව්වා “තමුසෙ කිව්ව නේද තමුසෙට අකව්ට්ස් උගන්නන්න පුලුවන් කියලා. මට තමුසෙව විස්වාසයි. උඹ හොද එකා.. හවසට තමුසෙ එනවා අපේ ගෙදර, අපේ දුවගෙ විභාගෙටත් තව මාස 3 4කට වඩා නෑනේ“
“මේ මොන හෙනයක්ද මේ කඩා පාත්වෙන්නේ අර යක්ස ගැනීට උගන්නන? “කියලා මට හිතුනා. ඒත් මොනවා කරන්නද රස්සාව බේරගන්න ලොක්කා කියන දෙයක් කරන්නත් එපැයි. මං කිව්වා හරි සර් මං ඇවිල්ලා කියල දෙන්නම්“

මං ඉතින් කිව්ව විදියට හවස සර්ලගෙ ගෙදර ගියා. එතන මට දැන් නුහුරු තැනකුත් නෙවෙයි. එත් එදානම් මං ගියේ බයෙන්. මොන මගුලක් වෙයිද දන්නෑනේ. මං ගියේ සර් එක්කම සර්ගෙ කාර් එකෙන්මයි.
“අරවින්ද ඔහොම වාඩිවෙලා ඉන්නවකො. මං දුවට කියල එන්නම්. එයාට මං කිව්වෙ නෑ ඔහේවයි එක්කන් එන්නෙ කියලා. ඔහොම ඉන්නවකෝ“ එහෙම කියලා සර් උඩ තට්ටුවට ගියා. ටික වෙලාවකින් පඩිපෙල දිගේ අරකි පහලට ආවා. හිරට හිරේ කලිසමකුත් ගහගෙන හරියටම ඉන ගාවට දිග ෂර්ට් එකකුත් දාගෙන. දැක්ක ගමන්නම් මගේ හිතත් මොකක්ද උනා. ඒකි දැක්කවෙලේ ඉදන් පපුව දඩස් දඩස් ගාලා ගැහෙන්න ගත්තා. මං ඕන තරම් මීට කලින් දැකල කතා කරල තිබුනත් උගන්නන්න යන්නෙ පලවෙනි වතාවටනේ. ඉස්කොලේ යන කාලේ මතකනේ මං ඕන තරම් කෙල්ලොන්ට පන්ති දාලා තියෙනවනේ හිහ් හිහ් නැද්ද මචං.

මේ ගැනී මාව දැක්කගමන් මොකක්ද දන්නවද කිව්වේ. “ අපෝ ! මේ මොඩයද මට උගන්නන්න එක්ක ආවේ“

මට පොලව පලන් යන්න තරම් හිතුනා. පස්සෙ ලොකු සර් ඒකිට බැන්නා “ඔහොමද ළමයො කතා කරන්නේ. මේ ළමයට හොදට අකව්න්ට්ස් පුලුවන්. ඒ ළමයා කියන විදියට ඉදලා දන්නැති දේවල් අහගන්නවා. මේ පාරනම් මාත් එක්ක සෙල්ලම් කරන්න ලැස්ති වෙන්න එපා අනූෂා “ .

Next chapter - http://asanka-mind.blogspot.com/2013/05/7.html


No comments:

Post a Comment